28 listopada 2017

Zostań detektywem -egmont nie tylko dla dzieci



 
Prawie każdy z nas ma w sobie coś z detektywa. Nie bez powodu najlepszą zabawą z dzieciństwa są podchody, a ostatnimi czasy oszaleliśmy na punkcie escape roomów, które wyrastają w każdym mieście jak grzyby po deszczu. Lubimy rozwiązywać zagadki, odkrywać ślady, tropić wyimaginowanych złoczyńców. Teraz z wydawnictwem Egmont możemy zostać detektywem we własnym domu i wcale nie mam na myśli dochodzenia do tego, które z dzieci schowało drugie śniadanie za łóżkiem.

Inspektor Tusz to gra, która idealnie nada się na imprezę ze znajomymi albo na jesienne popołudnie do zagrania ze starszymi dziećmi.  Nie jest to typowa planszówka, a raczej coś na kształt kalamburów tyle, że też nie takich typowych. Celem gry jest odgadnięcie tajnego hasła, które musi narysować jeden z graczy. Ten który odgadnie najwięcej haseł oczywiście wygrywa. Żeby jednak nie było zbyt łatwo gra zawiera pewne utrudnienia.

Co zawiera gra?

- 200 dwustronnych kart z hasłami
- 2 karty kodu
- 6 par specjalnych okularów
- 6 aktówek graczy
- klepsydra odmierzająca czas (40sek)
- 60 żetonów punktowych
- 1 kostka
- 1 żółty pisak

Karty zawarte w grze dzielą się na dwa rodzaje: łatwiejsze i trudniejsze. Przed rozpoczęciem gry należy zdecydować, który wariant wybieracie. Jeśli gracie z dziećmi zdecydowanie polecamy łatwiejszą wersję. Karty tasujemy i układamy w stosie na stole, przykryte kartą kodu tak by hasła na kartach nie były widoczne. Na stole kładziemy również klepsydrę, kostkę i odpowiednią liczbę żetonów z punktami (po 10 na każdego gracza)
Każdy z graczy otrzymuje aktówkę i specjalne okulary.


Przebieg gry

Gracz, który rozpoczyna grę rzuca kostką. Znajdują się na niej nie kropki, a specjalne rysunki określające to jak będzie przebiegało rysowanie hasła. Jeśli wypadnie ołówek wtedy specjalne okulary zakłada wyłącznie gracz, który rysuje hasło. Jeśli wypadnie 'dymek' okulary zakładają tylko odgadujący. Natomiast jeśli gracz wyrzuci obrazek  z ołówkiem i dymkiem wtedy wszyscy uczestnicy gry zakładają okulary.
Do czego służą okulary? Po ich założeniu nie widać specjalnego tuszu, którym rysowane jest hasło więc należy kierować się wyłącznie ruchem pisaka po kartce.


Gracz rozpoczynający grę bierze kartę ze stosu i odczytuje hasło (tak by inni gracze tego nie widzieli), następnie odwraca klepsydrę i rozpoczyna rysowanie. Pozostali mają 40 sekund żeby odgadnąć hasło. Jeśli komuś uda się odgadnąć hasło wtedy i on i osoba rysująca otrzymują punkty zgodnie z punktacją zawartą w instrukcji.
Gra kończy się gdy na stole zabraknie żetonów.

Gra dedykowana jest od 8 lat i rzeczywiście nie polecałabym jej młodszym dzieciom. Nasz sześciolatek co prawda z nami grywa, ale widać, że jeszcze czasem trudno mu narysować niektóre hasła, zwłaszcza jeśli sam nie widzi co rysuje.  Jeśli o mnie chodzi to jest to idealna gra na tzw. domówki bo w swojej trudniejszej wersji zapewni na pewno mnóstwo śmiechu i rozrusza każdego, a będzie ciekawą odmianą dla klasycznych kalamburów. Jeśli chcecie komuś zrobić fajny prezent na zbliżające się święta to "Inspektor Tusz" rewelacyjnie się do tego nadaje :)


Wydawnictwo: Egmont
Tytuł: Inspektor Tusz
Ilość graczy: 3-6
Wiek: 8-108
Czas gry: 30min
Cena w czytam.pl : 66,94zł


1 komentarz:

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)

TOP